Rezervari si programari
Nutritie

Ce mâncăm pentru a fi sănătoşi de Crăciun

Postat de FORTIUS la 22 Decembrie 2017 (Nutritie)
Ce mâncăm pentru a fi sănătoşi de Crăciun

Să fim sinceri! Majoritatea oamenilor uită de dietă în perioada Crăciunului, spunându-şi că totul va fi în regulă dacă o vor relua după câteva săptămâni. Tot acesta este momentul în care creşterea în greutate se poate observa cel mai bine, sub formă de grăsime corporală suplimentară.

Rezultatul: în ianuarie te simţi rău, îţi blamezi slăbiciunea şi probabil îţi promiţi că nu vei mai face excese niciodată. Astfel decizi că este timpul să revii pe drumul cel bun, dar răul a fost deja făcut, iar cele câteva săptămâni în care ai mâncat prost îţi şterg o mare parte din progresul efectuat. Acelaşi proces are loc an de an, iar pe termen lung, niciodată nu ajungi să ai corpul dorit şi sănătatea corespunzătoare.

Aşadar, în acest an, dacă vei proceda diferit, în ianuarie vei observa că te-ai bucurat din plin de perioada Crăciunului, iar starea ta generală va fi una de bine: te vei simţi, vei arăta şi te vei comporta excelent.

Cu siguranţă, este mai uşor de zis decât de făcut, dar acest articol vine în ajutorul tău, îndrumându-te pas cu pas cu ce să mănânci pentru a evita problemele de sanatate de Crăciun:

1. Mâncare adevărată

Acesta este principalul subiect pe care trebuie să îl ai în vedere de Crăciun. Aceasta este perioada când mâncarea procesată nesănătoasă se află în prim-plan în vitrinele magazinelor şi al spoturilor publicitare.

Asigură-te că beneficiezi de mese bogate în alimente solide pentru a avea parte de nutrienţi de calitate care îţi vor asigura o stare de saţietate pe o perioadă mai lungă de timp. Evită alimentele fabricate cu conţinut ridicat de zahăr, îndulcitori artificiali şi grăsimi. Unul dintre motivele pentru care iubim Crăciunul este că savurăm mâncare delicioasă, dar este necesar ca această mâncare să fie sănătoasă şi bine aleasă. În majoritatea timpului, problema creşterii în greutate nu este cauzată de consumul preparatelor din carne de porc, al garniturilor cu cartofi la cuptor sau al legumelor sotate, ci mai degrabă de excese şi de consumul dulciurilor preparate în această perioadă. 

2. Nu sta nemâncat

Probabil ştii ce se întâmplă când stai nemâncat pentru o perioadă mai lungă de timp: apelezi la cea mai convenabilă mâncare pe care o ai la îndemână. În această perioadă a anului, când cuptoarele sunt pline de mâncare aflate în pregătire, mâncarea aflată la îndemână va fi cea mai atractivă opţiune. În acest sens, continuă să îţi prepari mese zilnice în funcţie de nevoile tale. Acest lucru te va ajuta să îţi astâmperi foamea şi îţi va asigura nutrienţii necesari. Totodată îţi va tăia poftele şi în acest fel, te va asigura că nu vei ajunge să pui mâna pe mâncarea nesănătoasă disponibilă în această perioadă.

3. Exerciţii fizice zilnice

Prin efectuarea exerciţiilor fizice în fiecare zi, vei creşte cererea corpului de a arde calorii, ceea ce înseamnă că vei putea mânca mai mult, în timp ce îţi menţii greutatea sau arzi grăsimi.

Ideal este să exersezi într-o formă sau alta. În general, sunt recomandate 2-3 şedinţe de antrenament pe săptămână, cu 1 – 2 şedinţe de intensitate mai mare, cum ar fi alergatul, şi 1 – 2 şedinţe de intensitate mai scăzută, cum ar fi mersul pe jos.

4. Amână cumpărăturile de Crăciun

De câte ori mănânci ceva doar pentru simplul fapt că îl ai în casă şi se află chiar sub nasul tău? Exact!

Programează cumpărăturile de Crăciun cu 2 – 3 zile înainte de ziua cea mare. Dacă vei cumpăra băuturi şi mâncare cu câteva săptămâni înainte de Crăciun, vei fi foarte tentat să le consumi. Dacă nu vei avea parte de ele, probabil nu vei simţi nevoia de a le cumpăra sau consuma.

5. Cumpără online

Dacă mergi în supermarket în această perioadă a anului, vei fi înconjurat din plin de mâncare nesănătoasă. Dacă te cunoşti foarte bine şi stii că uneori faci cumpărături din impuls, cumpărăturile online sunt cea mai bună soluţie pentru a nu-ţi umple coşul cu produse nepotrivite pentru stilul tău de viaţă.

În ultima vreme, este facil să cumperi online şi o parte din magazinele de renume dispun de acest serviciu. Mai mult, în felul acesta vei salva şi timp!

În caz contrar, este benefic să îţi alcătuieşti o listă atunci când mergi la cumpărături în magazin. O astfel de listă te va îndruma direct la produsele de care ai nevoie şi nu vei fi tentat să cumperi ceea ce nu este necesar în timp ce te uiţi printre rafturi.

6. Evită să consumi ceea ce nu îţi prieşte

Dacă ştii că ai intoleranţă la anumite produse, trebuie să te abţii de la consumul lor în perioada Crăciunului. Consumând hrana care nu îţi prieşte, alături de alcool şi alte tipuri de mâncare, nu vei face decât să îţi afectezi corpul pe o perioadă mai mare de timp.

Păstrează-ţi sistemul digestiv sănătos de Crăciun şi astfel îl vei face mai puternic pentru orice te-ar putea afecta în viitor.

7. Simte-te bine în pielea ta

Nimeni nu îţi sugerează să nu te bucuri sau să te încui undeva de Crăciun, dar încearcă să păstrezi un balans permanent, altfel mâncarea nesănătoasă va avea un impact negativ asupra ta şi te va afecta mai mult decât îţi poţi închipui.

8. Tine cont de problemele tale de sanatate

Dacă ai hemoroizi, de exemplu, ultimul lucru pe care il doresti este să mânci ceva care îi va face și mai dureroși.

Trucul în reducerea durerii provenite de la hemoroizi este de a preveni constipația, care este una dintre cele mai grave declanșatoare ale durerii pentru hemoroizi. Consumul alimentelor cu  eliminare facila (dar nu prea ușoară) este cea mai bună metodă de prevenire a constipației și de reducere a durerii daca ai hemoroizi dureroși.

Alimente de evitat daca suferi de hemoroizi:

Alimentele cu fibre putine sau deloc pot provoca constipație (și, prin urmare, hemoroizii), deci este mai bine să limitezi cât de mult consumul lor.

-          Pâine albă și covrigi

-          Lapte, brânză și alte produse lactate

-          Carne

-          Alimente prelucrate, cum ar fi mâncăruri congelate și alimente fast-food

Unele dintre acestea (carne roșie, carne procesată - mezeluri și carbohidrați rafinați), precum și alimentele prăjite pot provoca inflamații in general, ceea ce poate duce la agravarea hemoroizilor.

În cazul în care hemoroizii iti cauzeaza mâncărimi sau răni, taie de pe lista lucruri care iti pot irita intestinul, inclusiv:

-          Alcool

-          Cofeină

-          Mancaruri picante

-          Citrice

Urmăreste cantitatea de sare pe care o consumi. Aceasta poate duce la retentie de apă, ceea ce pune mai multă presiune asupra vaselor de sânge. Aceasta include si venele care cauzează hemoroizi. Suplimentele de fier pot provoca constipație și alte probleme digestive, așa că discuta cu medicul înainte de a le lua.

Aceste sfaturi pot fi bune pentru a depasi perioada sarbatorilor insa cel mai bun lucru pe care ar trebui sa-l faci pentru sanatatea ta este sa mergi la un consult la medicul proctolog.

Din fericire, hemoroizii sunt tratabili prin metode minim invazive dezvoltate de către Centrul Medical Fortius din Bucureşti. Fa-ti chiar acum o programare la numarul de telefon 0374.98.88.38 sau intra in legatura cu noi online, direct pe chat.